Valikko

Tikkasten Sanomat

Vuoden 2021 Tikkasten Sanomat -lehden kansi.

Tikkasten suvun päivänpeili

Tikkasten Sanomat kokoaa vuosittain Tikkasten kuulumisia, muisteluita ja mietteitä sekä tietoa mm. sukututkimusasioista. Lehdessä julkaistaan tuttua ja uutta, historiaa ja tätä päivää. Kirjoittajina on joskus eri aihealueisiin perehtyneitä asiantuntijoita, mutta laajin, vankin ja tärkein kirjoittajakunta muodostuu tavallisista Tikkasista ja koskettavimmat aiheet nousevat arkielämästä.

Lehden lukijoiden lähettämästä runsaasta palautteesta näkyy, että sukuasiat ja -kuulumiset kiinnostavat ja innostavat omiin muisteloihin, tutkimuksiin ja yhteydenottoihin. Palautteen perusteella lehdellä on tärkeä tehtävä vahvistaa ihmisen kokemusta omista juuristaan, suvusta ja kotiseudusta. Nämä ovat oman identiteetin luomisen ja vahvistumisen perusasioita.

Tikkasten Sanomat rakentuu suvun yhteisvoimin. Lehti tarvitsee kirjoittajia. Ilo ja hyöty ovat molemminpuolisia, sillä kirjoittamiseen syventyminen rikastuttaa ajatusmaailmaa ja oman tekstin näkeminen tuo tyydytystä. Lehtemme on hyvä alusta jatkuvaankin kirjoittamiseen. Kiitos kaikille kirjoittaneille, jatkoa toivotaan!

Tikkasten Sanomat on tärkeän paikan edessä: lehdelle etsitään uusia tekijöitä. Tunnetko, että juuri sinä voisit olla sellainen? Voisitko sitoutua tehtävään sovituissa puitteissa?

Tiedotusvastaava:
Juhani Tikkanen
Teerikatu 3  C 16
87500 KAJAANI
puh. 044 2918 201
**@**

PYYNTÖ:

Tikkasten jäsentiedote 2022 ilmestyy  toukokuussa 2022, mikäli te innokkaat sukusseuran jäsenet kirjoitatte kertomuksia tai tuotatte uutisia sekä otatte valokuvia, esimerkiksi seuraavista aiheista:

Onko suvussasi merkkipäiviä viettäviä, avioaikeisia tai vastasyntyneitä Tikkasia? Tai ammattiin valmistuneita, jotain kiinnostavaa suorittaneita, tai ihan vain ihmisiä, joista voit kertoa tarinan. Ehkä haluat kertoa, miten ennen elettiin. Mutta miten on nyt? Sitä varmaan moni on kysynyt. Mitä nyky-Tikkasen elämään kuuluu? Merkitseekä suku ja kotiseutu vielä jotain?

Lähetä oma kirjoituksesi ja kuvat  huhtikuun puoleenväliin mennessä pyynnön esittäjän sähköpostiin tai postiosoitteeseen. Tai jos tarvitset uskon vahvistusta, niin pirauta puhelimella!